...

Bývalý vojak slovenskej armády Juraj Dobrotka, ktorý je súdený pre odmietnutie zúčastniť sa v časoch najtvrdšieho covidizmu šialeného nápadu celoplošného testovania s názvom „Spoločná zodpovednosť“, podal prostredníctvom advokáta trestné oznámenie na Matoviča a členov jeho vlády pre podozrenie z páchania trestného činu „Zneužívanie právomoci verejného činiteľa“


Trestné oznámenie na členov v poradí 14. vlády Slovenskej republiky (tzv. vlády Igora Matoviča), ktorí sa podieľali na prijatí Uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 665 z 18.10.2020 k návrhu na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu, podal Juraj Dobrotka prostredníctvom známeho nitrianskeho advokáta JUDr. Pavla Gráčika.


Juraj Dobrotka bol štátnou mocou (vyšetrovateľom OR PZ Prievidza mjr. Jozefom Mazánom) expresne  rýchlo  a účelovo obvinený pre zločin neuposlúchnutia rozkazu podľa § 393 ods. 1, ods. 4 Trestného zákona s poukazom na § 134 ods. 2 písm. a) Trestného zákona. Z uvedeného dôvodu mu bol ako otcovi dvoch malých detí dočasne pozastavený výkon štátnej služby a služobný plat mu bol krátený na 60%, taktiež mu bol automaticky zrušený príspevok na bývanie.

Viac k téme v článku TU, TU a TU.

Trestné oznámenie na členov v poradí 14. vlády Slovenskej republiky (tzv. vlády Igora Matoviča), ktorí sa podieľali na prijatí Uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 665 z 18.10.2020 k návrhu na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu, podal Juraj Dobrotka prostredníctvom známeho nitrianskeho advokáta JUDr. Pavla Gráčika

„Touto cestou podáva oznamovateľ, ktorý je zároveň v súvislosti s jemu spôsobenou ujmou v príčinnej súvislosti s oznamovaným skutkom aj v postavení poškodeného, oznámenie o skutočnostiach nasvedčujúcich podozrenie z trestného činu Zneužívanie právomoci verejného činiteľa podľa § 326 ods. 1 písm. b), ods. 4 písm. c) Trestného zákona, a to na Igora Matoviča a spol. na podklade nižšie uvedených dôvodov a skutočností.

Dňa 18.10.2020 14. vláda Slovenskej republiky, teda vláda Ivana Matoviča, ktorý bol predsedom vlády (ďalej len „vláda SR“), prijala uznesenie, označené, ako „Uznesenie vlády Slovenskej republiky č. 665 z 18.10.2020 k návrhu na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 v čase núdzového stavu“ (ďalej aj ako „uznesenie vlády č 665“). Týmto uznesením vláda schválila použitie ozbrojených síl Slovenskej republiky na prípravu a vykonanie celoštátneho testovania obyvateľstva na území Slovenskej republiky na prítomnosť ochorenia COVID-19 inak označovaného ako tzv. „celoplošné testovanie“ resp. operácia „Spoločná zodpovednosť“.

V kontexte preukázania naplnenia znakov skutkovej podstaty oznamovaného trestného činu tvrdíme, a v nižšie uvedenej právnej analýze relevantne zdôvodňujeme, že vláda SR nedisponovala právomocou pre vydanie tohto uznesenia, resp. nedisponovala právomocou rozhodnúť o použití ozbrojených síl Slovenskej republiky na prípravu a vykonanie celoplošného testovania v čase núdzového stavu,“ uvádza advokát v trestnom oznámení a v uvedených súvislostiach poukazuje na zákonné a nadzákonné normy.

„S ohľadom na povahu veci je nesporné, že v prípade celoplošného testovania, ktoré sa inak označovalo aj operácia „Spoločná zodpovednosť“, v rámci ktorej došlo vyššie uvádzaným uznesením vlády k použitiu ozbrojených síl, sa pre profesionálnych vojakov jednalo o tzv. mimoriadnu službu v čase núdzového stavu, keďže sa to aj v citovanom uznesení vlády explicitne uvádza, teda že sa jedná o celoštátne testovanie v čase núdzového stavu a v rámci odstraňovania následkov núdzového stavu. V zmysle legálnej definície pojmu „mimoriadna služba“ (viď vyššie citované ustanovenia zák. č. 270/2005 Z.z.) ide o vojenskú službu vykonávanú v služobnom pomere, ktorú je povinný vykonať profesionálny vojak, ktorému bola takáto služba nariadená v období krízovej situácie, teda v tomto prípade v období núdzového stavu (opätovne - viď vyššie citované ustanovenia zák. č. 270/2005 Z.z., v spojení s citovanou poznámkou pod čiarou č.1).

Tu však narážame na vážny problém týkajúci sa zjavného nedostatku právomoci subjektu, ktorý takýto výkon mimoriadnej služby nariadil. Týmto problémom je jasné zakotvenie v zákone, dokonca v ústavnom zákone (!), že kto môže v čase núdzového stavu nariadiť výkon mimoriadnej služby. Týmto subjektom nie je vláda, ako si to bezprecedentne a mimo legislatívny rámec Matovičova vláda v tomto prípade uznesením vlády č. 665 uzurpovala, ale jedine prezident Slovenskej republiky, ktorým bola v tom čase prezidentka Zuzana Čaputová, a to práve na základe vyššie citovanej právnej normy - Čl. 5 ods. 4 písm. a) Ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu), v znení „V čase núdzového stavu môže prezident na návrh vlády nariadiť výkon mimoriadnej služby profesionálnym vojakom, vojakom v zálohe povolaným na pravidelné cvičenie alebo na plnenie úloh ozbrojených síl a vojakom dobrovoľnej vojenskej prípravy.“ Z tohto je teda zrejmé, že vláda mohla jedine podať prezidentovi republiky návrh na nariadenie mimoriadnej služby profesionálnym vojakom a nie priamo nariadiť túto mimoriadnu službu, ako sa tak stalo vyššie uvedeným uznesením vlády č. 665 obsahovo tým, že došlo k schváleniu použitia ozbrojených síl na realizáciu operácie Spoločná zodpovednosť,“ píše sa v trestnom oznámení vojaka Juraja Dobrotku, v ktorom má advokát JUDr. Gráčik zato, že „je naplnená aj subjektívna stránka oznamovaného trestného činu, keďže Igor Matovič a spol. boli verejnými, dokonca ústavnými činiteľmi, a je nemysliteľné, aby títo najmä s ohľadom na povahu v tom čase vykonávajúcich vrcholových funkcií v štátnej správe, nemohli mať vedomosť o ústavnom zákone, ktorý jasne upravoval, ktorý subjekt má v právomoci v čase núdzového stavu nariadiť výkon mimoriadnej služby profesionálnym vojakom“.

 

Celý dokument:

 


Zdroj: InfoVojna

 

 

 

 

Milí diskutéri, podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne.